menu

Programové leto

Programové leto

Uverejnené v kategórii Novinky od

Po krátkom odmlčaní začíname aktuálnou témou, ktorá bude zamestnávať operátorov a zákazníkov ešte dlhý čas – programy.
Kauza českých programov skupiny NOVA a PRIMA vss. SKYLINK dospela do riešenia, ktoré je právne a tak to má byť. Len aby bolo aj právne úspešné. Táto kauza možno dostala nezaslúženú publicitu, lebo zákazníkov to až tak nezaujíma. Veď ich „odchod“ (NOVY a PRIMY) zo Slovenska znížil sledovanie českých televízií zákazníkmi na Slovensku o 2-3 %, zostal na úrovni približne 10%. Teda aké atraktívne programy? Ak si myslíme, že sledovanosť slovenských komerčných televízií o tieto čísla stúpli, zdá sa, že sa tak nestalo. Nestalo sa ani to, že by skupina JOJ využila situáciu na prevzatie líderstva v sledovanosti jej programov na trhu. A to napriek výhode bezplatného terestrického vysielania (oproti spoplatnenému vysielaniu cez káblových operátorov u oboch komerčných televízií a ukončenia terestrického vysielania programov skupiny MARKÍZA), to v konečnom stanovisku 6-mesačného preverovania skonštatoval aj PMU, ktorému APKT adresovala podnet. Nepreukázalo sa, že by spoločnosť prevádzkujúca programy JOJ GROUP zneužila dominantné postavenie, lebo ho skrátka nedosiahla napriek tomu, že mala väčší okruch potenciálnych divákov.
Ďalšou témou sú športové prenosy, zvlášť pre fanúšikov futbalu. Dlhodobo sledujeme tendenciu skupovania exkluzívnych vysielacích práv na futbalové súťaže káblovými operátormi nech to stojí, čo to stojí. Oproti minulosti, kedy o tieto práva súperili televízni vysielatelia, je to zvláštne. Program takéhoto televízneho vysielateľa si mohol zakúpiť každý operátor. Dokonca aj čisto športových programov (napr. EUROSPORT, ŠPORT 1 a 2 a iné). Takíto víťazi sa potrebujú odlíšiť od iných, zriadili špeciálne kanály na vysielanie futbalových zápasov a dá sa povedať, že podľahli marketingovým víziám o získaní veľkého počtu zákazníkov, ktorí k operátorovi prejdú od iných operátorov len kvôli futbalu. Bez ohľadu na to, že futbal je dosť sezónna záležitosť a zákazník si platí aj za reprízy repríz videného, prípadne prázdnu obrazovku mimo sezóny. A nemienia tieto programy ponúkať iným operátorom. Okrem toho, že poriadne nahnevajú futbalových fanúšikov, nútia ich, aby sa uchýlili k iným metódam ako sledovať svoje obľúbené kluby v súťažiach, svoje si nájdu aj zadarmo, prípadne za malý poplatok iným spôsobom. Ale len mizivé percento fanúškov zmení operátora (to je cieľom takejto investície), veď za nejaký čas to bude musieť absolvovať znova – práva sú časovo obmedzené a kto vie, či operátori získajú licencie aj na ďalšie obdobie. Je tu jedno poučenia z vyše 100-ročnej histórie káblovej televízie, výroba vlastného programu je to najdrahšie na káblovej televízii. Je jedno, či to robí nejaká s.r.o, ale vždy to financuje operátor z peňazí od zákazníkov. Lebo konkurencia je tvrdá, nespí a zákazníkov je limitovaný počet.
Ing. Robert Ťavoda
Prezident APKT

27 júl, 18

Posledné komentáre

Článok má 0 komentárov.

 

post comment